Promocja sklepu internetowego, jak reklamować własny sklep internetowy dzięki serwisom społecznościowym.

Promocja sklepu internetowego, jak reklamować własny sklep internetowy dzięki serwisom społecznościowym.

Promocja sklepu internetowego, jak reklamować własny sklep internetowy dzięki serwisom społecznościowym.

Zarówno nowe e-sklepy jak i te działające od lat sklepy internetowe, borykają się z podobnymi problemami. Jak trafić do dużej grupy klientów nie wydając na reklamę dużych pieniędzy. Już na etapie podejmowania decyzji o formie reklamy stają przed trudnym wyborem opcji: pozycjonowanie, inne formy płatnej reklamy, własna strona WWW, a może wykorzystać darmowe portale społecznościowe takie jak Facebook?

.

.

.

Reklama internetowa jest obecnie niezbędna. Wartość takiej reklamy rośnie, ponieważ pozwala ona w szybki i prosty sposób dotrzeć do prawie, że nieograniczonej grupy potencjalnych klientów. Dla nowych i małych sklepów internetowych najlepszą i najtańszą opcją jest reklama w mediach społecznościowych. Promocja firmy, sklepu czy produktów i usług w portalu społecznościowym, jak np. Facebook może przybierać zarówno formę płatną jak i bezpłatną, co jest doskonałym rozwiązaniem dla każdej firmy.

Z opcji bezpłatnej mogą korzystać m.in. początkujące e-sklepy, które nie mają funduszy na szersze działania reklamowe. Bezpłatnie reklamować się poprzez własne konta w mediach społecznościowych można także w nie mniej popularnym Twitterze i Google Plus. Jednak Facebook ma zdecydowanie największy zasięg, dlatego promocja sklepu internetowego na Facebooku, na którym zarejestrowanych jest ponad miliard profili z całego świata, musi być przemyślaną decyzją.

Facebook poza publikacją postów na tablicy daje wiele możliwości, a jedną z nich jest stworzenie specjalnej aplikacji reklamowej, rozsyłającej potencjalnym klientom np. próbki towarów. Możemy także wyróżniać osoby, które polubią profil lub produkt i udostępnią go na swojej tablicy. Ciekawą opcją mogą być dyskusje o sklepie i oferowanych produktach, nawiązanie bliższego kontaktu z użytkownikami i np. korzystanie z ich pomocy. Prowadzenie profilu nie musi się ograniczać do samych informacji o produktach czy sklepie. Na Facebooku nie ma ograniczenia wielkości postu, więc doskonale można go wykorzystać do nawiązania interakcji z potencjalnymi klientami.

Z kolei Twitter jest portalem, w którym wiadomości mające zaledwie 160 znaków czynią cuda. Na Twitterze konta ma zarejestrowanych ponad 600 mln użytkowników, którzy każdego miesiąca generują 190 mln unikalnych odwiedzin twittera, z czego 43% użytkowników twittuje z telefonów, a co sekundę pojawia sie 10 tys twittów. Co prawda w Polsce nie jest on tak popularny jak na zachodzie, ale mimo to wiele firm wykorzytuje ten kanał komunikacji. Szczególnie przydatny do przekazania krótkich informacji o aktualnych nowościach czy promocjach, bądź konkursach.

.

.

.

Kolejnym serwisem społecznościowym jest Google+, który ma wielu zwolenników ale są i tacy, którzy go ignorują, jednak to chyba błąd, ponieważ to jest Google, do którego należy najbardziej licząca się w internecie wyszukiwarka stron! Zasada udostępniania postów jest podobna jak na Facebooku. Tym co przemawia za założeniem konta w Google Plus, jest to że wśród 100 największych marek świata aż 72 mają konta na G+. Ogólnie zarejestrowanych kont w Google Plus jest nieznacznie mniej niż na FB, ale za to do celów reprezentacyjnych i promocyjnych zdecydowanie Google+ nadaje się lepiej. Dlatego dbając o widoczność sklepu w sieci warto prowadzić konta na wszystkich trzech serwisach społecznościowych, mimo tego, że żaden z nich nie jest idealny, to wszystkie razem dają ogromne możliwości promocji i dotarcia do klientów. Nie bez powodu coraz częściej mówi się, że bez mediów społecznościowych sklep internetowy traci bardzo wiele.

.

.

.

Zobacz jak założyć konto na:

Facebook

Twitter

Google Plus

.

.

Zobacz także:

Pozycjonowanie w Google

Reklama w wyszukiwarce Google

.

.