Jak reklamować sklep internetowy.
Klientów do sklepu można pozyskać z:
– wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim z wyszukiwarki Google
– porównywarek cen
– dzięki promocji w serwisie Allegro.pl
– pasażów handlowych, e-centr handlowych
– katalogów sklepów
– promocji w portalach, między innymi w Facebooku
W jaki sposób to zrobić?
1. Ruch z wyszukiwarki Google można pozyskać na dwa sposoby – zalecamy korzystanie z obu jednocześnie:
– Pozycjonowanie – uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszkukiwarce na słowa kluczowe (frazy) ważne dla naszej branży sklepu
– Linki sponsorowane Google – reklamy pokazujące się nad wynikami wyszukiwań oraz po prawej stronie nich
Nasza firma oferuje usługi:
– pozycjonowania -> http://sstore.pl/pozycjonowanie-c-24.html
– kampanie reklamowe Google -> http://sstore.pl/linki-sponsorowane-google-adwords-tworzenie-kampanii-google-p-97.html
Można też zlecić pozycjonowanie innej firmie, lub można także ustawić sobie kampanię reklamową w Google samemu (www.adwords.com),
lecz trzeba mieć trochę doświadczenia aby optymalnie taką kampanią ustawić, aby uzyskać dobry efekt za jak najniższą cenę.
2. Porównywarki cen darmowe oraz płatne
Aby dodać swoją ofertę do porónywarek cen należy zarejestrować się w serwisie danej porównywarki i dodać link ze swojego sklepu z
ofertą w formacie XML. Linki do plików XML znajdują się w panelu administracyjnym Twojego sklepu w dziale
Marketing i reklama -> Integracje -> Porównywarki cen , przy każdej wymienionej porównywarce znajduje się link,
który np. dla porównywarki Ceneo wygląda tak http://nazwa-Twojego- sklepu.pl/porownywarki/szoker.php.
Najpopularniejsze porównywarki są płatne lecz warto znich korzystać ponieważ często generują duży ruch w sklepie,
a większy ruch to przeważnie większa sprzedaż.
W tym serwisie można znaleźć listę płatnych oraz darmowych a także branżowych porónywarek cen -> www.porownywarki.info
3. Aukcje Allegro.pl
Dzięki integracji sklepu z serwisem Allegro.pl można zdobyć nowych klientów. Często klienci przed zakupem pytają się o produkty,
w odpowiedzi można wysyłać im informacje o pełnej ofercie i link do własnego sklepu.
Każdy klient kupujący w serwisie Allegro.pl jest też automatycznie dopisywany do bazy sklepu, dzięki temu następne zakupy
może robić już bezpośrednio w sklepie.
Aby integracja sklepu z Allegro.pl działała trzeba skonfigurować sklep zgodnie z instrukcją -> http://pomoc.sstore.pl/-i-sklep-internetowy-40-allegro-webapi.html
4. Pasaże handlowe, e-centra handlowe
to serwisy, w których można zarejestrować się i dodać ofertę swojego sklepu (dzięki plikom XML, często takim samym jak XML
z popularnych porównywarek np. Ceneo, Nokaut).
Oferta w tych serwisach jest eksponowana i odwiedzający taki serwis może zainteresować się naszym produktem i przejść do sklepu.
W tym serwisie można także znaleźć listę pasaży handlowych, e-centr handlowych -> www.porownywarki.info .
5. Katalogi sklepów, katalogi stron
Warto dodać swój sklep do popularnych katalogów sklepów oraz do katalogów stron internetowych.
Dzięki temu nasz sklep będzie bardziej widoczny dla użytkowników internetu oraz w wyszukiwarce Google.
Dzięki linkom, które będą pochodzić z popularnych katalogów Google będzie lepiej oceniało nasz sklep
przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania dla naszej branży.
W tym serwisie można znaleźć listę katalogów sklepów i katalogów stron www -> www.katalogisklepow.pl
6. Promocja sklepu w portalach, sklep na Facebooku, strona na Facebooku
Oprogramowanie sklepu posiada moduł do utworzenia aplikacji sklepu na Facebooku – sklep na Facebooku .
Facebook nie pobiera żadnych opłat za sklep na Facebooku ani sprzedaż produktów.
Nie trzeba też wystawiać produktów na Facebooku, ponieważ w serwisie Facebook wyświetla nasz cały sklep ze wszystkimi produktami.
Aby zainstalować sklep na Facebooku należy postępować zgodnie z instrukcją -> http://pomoc.sstore.pl/-i-sklep-internetowy-40-sklep-na-facebooku.html
Jeżeli ma się z tym jakiś problem to można zlecić nam instalację sklepu na Facebooku -> http://sstore.pl/zalozenie-sklepu-facebooku-p-138.html
Można też założyć stronę na Facebooku i dzięki przyciskom umieszczonym w sklepie „Lubię to” zbieramy fanów, którzy mogą polecać nasz sklep.
Można dodać widget na stronę sklepu z ilością naszych fanów, którzy mogą nas polecać, i z którymi mamy stały kontakt.
Proszę zobaczyć jak dodaliśmy widget z Facebooka na naszą stronę demo sklepu -> www.demo.sstore.pl
Zapraszamy do dołączenia do naszych fanów, proszę kliknąć w „Lubię to”
Należy pamiętać, że bez reklamowania sklepu nie odniesiemy sukcesu w e-biznesie,
bez reklamy nasz sklep nie będzie zarabiał na siebie!
Każda wydana na reklamę złotówka powinna się zwrócić z zyskiem!