Jak powinien wyglądać tytuł i opis produktu w sklepie internetowym sStore oraz w innych e-sklepach?
Czy tytuł i opis produktu, mają jakieś znaczenie?
Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy a nie zadbałeś o dobre opisy produktów, będą one słabiej widoczne w wyszukiwarce Google. Może nieraz zastanawiasz się, dlaczego Twoja konkurencja ma lepiej widoczne produkty w Google i sprzedaje więcej, chociaż Ty masz większy asortyment, dobrej jakości zdjęcia produktów oraz lepszą obsługę klienta?
Konkurencja prawdopodobnie zadbała – oczywiście poza obowiązkowym pozycjonowaniem sklepu – o dokładniejsze oraz indywidualne opisy swoich produktów; opisy wyjaśniające funkcje przedmiotu oraz zachęcające potencjalnych klientów do ich zakupu.
Chociaż techniczne dane produktu należą do niezbędnych elementów opisu, również bardzo ważne jest wykorzystanie go do przekonania odwiedzających do zakupu. Opis produktu stanowi doskonałą okazję, aby skorzystać z taktyk takich jak budowanie pilnej potrzeby, społecznego dowodu słuszności lub wezwania do działania. 🙂
Dobrze skonstruowany opis produktu, szczególnie dobrze zoptymalizowany pod SEO, pomoże sprowadzić na stronę sklepu internetowego większy ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Trzeba wiedzieć, że aby uzyskać większy ruch z wyszukiwarki Google, niezbędne jest także pozycjonowanie strony sklepu, bez którego nawet poprawne i dokładne opisy produktów, nie będą w tej kwestii bardzo skuteczne.
Jeśli masz sklep internetowy z dropshipping i tysiące produktów w e-sklepie, produkty z opisami dodały się automatycznie, a opisy produktów są utworzone przez hurtownie, z której pochodzą te produkty. Takie rozwiązanie sprawia, że z tych samych opisów korzysta wiele innych sklepów, a opisy produktów niczym się nie wyróżniają, są takie same. Najlepszym sposobem było edytowanie każdego produktu i utworzenie własnych indywidualnych opisów produktów, ale przy kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy produktów, jest to bardzo pracochłonne.
Jak dobrze pisać opisy produktów w sklepie internetowym – kilka wskazówek.
Opisy produktów powinny być dostosowane do obiorców tych produktów. Spróbuj wyobrazić sobie, do jakiej grupy należą klienci, kupujący tego rodzaju produkty.
Jak kształtują się ich dane typu: wiek, pochodzenie, zamożność?
Jakie są ich pasje i zainteresowania?
Jakimi zwrotami najczęściej się posługują?
Jakie wartości wyznają?
Oferując produkty, które są najczęściej kupowane przez młode osoby, np. Urządzenie IQOS, możesz odpowiednio kształtować opisy swoich produktów, używając słów dostosowanych do tej grupy klientów. Używając podobnych wyrażeń nawiążesz lepsze relacje z przyszłymi klientami.
Skoncentruj się na praktycznych korzyściach produktów oraz potrzebach nabywców
Pisząc o konkretnych problemach, z jakimi muszą się mierzyć potencjalni klienci, koncentruj się na ich potrzebach oraz chęci zakupu tego produktu. Jeśli sprzedajesz lokalizatory do kluczy, napisz że to idealne urządzenia dla osób często szukających kluczy w domu, że to urządzenie pozwoli zaoszczędzić trochę czasu przy wyjściu z domu.
Postaraj się aby opisy produktów były dobrze zoptymalizowane pod SEO – dla lepszego pozycjonowania w Google
Stworzenie opisów, które byłyby atrakcyjne dla potencjalnego klienta i zawierały wszystkie dane techniczne, a zarazem były przyjazne wyszukiwarkom internetowym – zoptymalizowane pod SEO – nie jest proste, szczególnie dla osób nieznających zagadnień SEO.
Aby opisy produktów były przyjazne dla SEO, trzeba uwzględniać pewne zasady.
- Dodawaj w opisach produktów słowa kluczowe lub frazy, ważne dla sprzedawanych produktów. Optymalne nasycenie prawidłowymi słowami kluczowymi, odpowiednia długość oraz struktura opisu produktu, są elementami ocenianymi przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, w tym Google. Im lepiej je wkomponujesz w opisy produktów, tym wyżej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek pojawią się Twoje produkty, co ma duże znaczenie w zwiększeniu sprzedaży. Aby znaleźć te najważniejsza słowa kluczowe dla konkretnego produktu, można skorzystać z takich narzędzi jak: Google Trends, Planer Słów Kluczowych Google Ads, Senuto oraz innych dostępnych w Internecie narzędzi.
- Dodawaj dobre tytuły, meta-opisy oraz tekst alternatywny dla obrazów na kartach produktów – większość systemów CSM sklepów automatycznie generuje meta opisy oraz teksty dla obrazów, na podstawie opisów produktów, ale często można je zmodyfikować indywidualnie. Meta dane (meta-tytuły i meta-opisy) wyświetlają się internautom na stronach wyszukiwania, więc mają duże znaczenie na współczynnik interakcji.
Stosuj wartościowe wyrażenia, unikaj banalnych słów
Niektóre frazy, słowa kluczowe i wyrażenia, bywają wyjątkowo często powtarzane, ponieważ dają dobre efekty. Używanie zbyt ogólnego języka i powszechnie występujących wyrażeń, może doprowadzić do tego, że będą one ignorowane przez potencjalnych klientów, bo niczym się nie wyróżnią, będą takie jak wszystkie inne używane przez konkurencję.
Staraj się nie używać sloganów typu „Super produkt”, potencjalny klient może pomyśleć, że to taka akcja marketingowa, że w rzeczywistości tak wcale nie jest. Lepiej pisz bardziej konkretnie, staraj się napisać co wyróżnia ten produkt. Możesz wskazać cechy unikalne dla tego produktu, porównać je z cechami innych podobnych produktów.
Dobrze sformatuj teksty, pisz poprawnie, nie rób literówek
Musisz przyłożyć się do pisania opisów produktów, nie możesz popełniać błędów stylistycznych ani ortograficznych. Potencjalny klient musi widzieć, że przykładasz się dobrze do wszystkiego co robisz. Gdy znajdzie w opisie produktu błędy, może pomyśleć, że także nie przyłożysz się do realizacji jego zamówienia i nie kupi niczego w Twoim sklepie internetowym.
Opisywane szczegóły produktu, pokaż w postaci zdjęć produktu
Gdy w opisie produktu będziesz wymieniał jakieś cechy szczególne danego produktu, postaraj się to również pokazać w postaci zdjęcia produktu – zrób zdjęcie produktu z pokazaną taką cechą. Potencjalny klient na pewno będzie chciał zobaczyć jak wygląda opisywana cecha w rzeczywistości.
Nie zapomnij o rekomendacjach i opiniach produktu
W opisie produktu dobrze jest dodać opinie innych klientów, opisać historię danego produktu, ciekawostki i przydatne wskazówki z nim związane. Możesz dodać filmy wideo, związane z zastosowaniem w praktyce danego produktu. Jeśli produkt był rekomendowany przez jakiegoś celebryty, nie zapomnij wspomnieć o tym w opisie, dołączając konkretny film z rekomendacją.
Ulepszenie samych opisów produktów pozwolił zwiększyć ruch na stronie sklepu internetowego, ale trzeba też wiedzieć, że do znacznego zwiększenia ruchu, a dzięki temu zwiększania sprzedaży, niezbędna jest także odpowiednia reklama dla sklepu internetowego.
autor: B.M.
eBiznes.pl