Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0

Jak działa program lojalnościowy w sklepie internetowym?

Program lojalnościowy to kolejny sposób promowania zakupów w Twoim sklepie. Jeśli skonfigurujesz tę funkcję, Twoi klienci będą otrzymywać punkty za złożone zamówienia i będą mogli otrzymywać w zamian za nie kupony rabatowe. Dzięki temu chętniej dokonywać będą kolejnych zakupów.

Konfiguracja programu lojalnościowego

Aby włączyć w swoim sklepie program lojalnościowy i skonfigurować jego parametry, wykonaj poniższe kroki.

1. Z menu Konfiguracja > Marketing wybierz pozycję Program lojalnościowy.

2. Zaznacz opcję „Włącz program lojalnościowy”.

Następnie będziesz musiał określić, za co i w jakiej ilości mają być przyznawane punkty. Służy do tego grupa opcji „Przydziel punkty za…”.

3. Włącz opcję „…zakupy”, jeśli chcesz, by klienci Twojego sklepu otrzymywali punkty za wydawane w sklepie pieniądze.

Uwaga!!!
Im mniejsza będzie wpisana tu ilość pieniędzy, za którą przyznawana jest pewna liczba punktów, tym szybciej klient będzie mógł te punkty gromadzić. Do obliczenia liczby punktów przyznanych klientowi za zakupy sklep bierze pod uwagę końcową wartość zamówienia brutto bez kosztów wysyłki.

Możesz tu również określić, kiedy sklep ma doliczyć klientowi uzyskane przez niego punkty:

  • w momencie złożenia zamówienia
    Punkty będą doliczone, gdy zamówienie trafi do sklepu.
  • w momencie zmiany statusu na
    Punkty zostaną doliczone, gdy zamówienie zmieni swój status na ten, który tu wybierzesz.

4. Zaznacz opcję „…zapisanie się do newslettera”, jeśli chcesz, by klient otrzymywał za to punkty i ustal ich liczbę.

Uwaga!
Punkty doliczane są tylko wtedy, gdy klient sklepu sam zapisze się do newslettera. Wypisanie się z niego odejmuje punkty.

5. Zaznacz opcję „…dodanie recenzji do produktu”, jeśli chcesz, by dodawanie recenzji było premiowane i określ liczbę punktów przyznawaną za tę czynność.

6. Określ tryb programu lojalnościowego.

  • Wymiana punktów nieaktywna
    Klient nie może wymienić punktów na kupony rabatowe, jednak są one naliczane „w tle”.
  • Wymiana punktów na kupony rabatowe
    Klient może wymienić punkty na kupony rabatowe.

7. Kliknij Zapisz, by program lojalnościowy zaczął działać z wprowadzonymi ustawieniami.

Kupony rabatowe dla programu lojalnościowego

Kuponami rabatowymi zarządza się po wybraniu z menu Marketing > Rabaty pozycji Kupony rabatowe. Jeśli pierwszy raz masz do czynienia z tym tematem, zapoznaj się z instrukcją Kupony rabatowe ».

Na liście kuponów znajdują się dwie kolumny związane z programem lojalnościowym. Są to:

  • Program lojalnościowy
    Pokazuje ilość punktów, którą można wymienić na dany kupon lub napis „wyłączony”, jeśli kupon nie jest dostępny w programie lojalnościowym.
  • Ilość pobrań
    Pokazuje, ile razy dany kupon został pobrany w ramach programu lojalnościowego.

Aby dany kupon był dostępny w ramach programu lojanlnościowego, podczas edycji tego kuponu zaznacz opcję „Program lojalnościowy”. Określ też przy tym liczbę punktów, którą musi uzyskać klient, by móc ten kupon uzyskać.

Jeżeli klient sklepu wymieni punkty na kupon (pobierze kod kuponu rabatowego), to na liście kodów kuponu kod, który został pobrany, uwidoczniony będzie czerwoną czcionką.

Uwaga!
Nie możesz dopuścić do sytuacji, że pobrany już kod kuponu rabatowego udostępnisz kolejnej osobie.

Program lojalnościowy a konto klienta sklepu

Jeżeli chcesz sprawdzić, jak wygląda sytuacja klienta w ramach programu lojalnościowego, odszukaj go na liście klientów (Klienci i zamówienia > Klienci > Lista klientów) i przejdźć do edycji konta.

Informacje na temat programu lojalnościowego znajdują się w zakładce 

Po otwarciu tej zakładki wyświetlona zostanie suma aktualnie posiadanych przez klienta punktów oraz tabela aktywności w ramach programu lojalnościowego. Tabela składa się z trzech kolumn:

  • Data i czas
    Dokładny czas aktywności związanej z programem lojalnościowym.
  • Aktywność
    Rodzaj aktywności oraz ID. W zależności od rodzaju aktywności ID oznacza co innego: zapisanie się do newslettera – ID jest równe 1, pobranie kuponu rabatowego – ID kuponu, złożenie zamówienia – ID zamówienia, napisanie recenzji – ID recenzji, edycja przez administratora – ID administratora sklepu.
  • Punkty
    Liczba punktów uzyskana lub utracona w ramach danej aktywności.

Natomiast dla klienta Twojego sklepu informacje na temat uczestnictwa w programie będą widoczne, gdy na stronie swojego konta kliknie on Mój program lojalnościowy.

Klient może tu sprawdzić, ile aktualnie posiada punktów, jakie są kody posiadanych przez niego kuponów lub też pobrać nowe kuponu rabatowe.

Zakupy z programem lojalnościowym

Jeżeli w Twoim sklepie zostanie włączony program lojalnościowy, to na stronach produktów – nad przyciskiem „Do koszyka” – pojawi się szacunkowa liczba punktów, jaką można otrzymać za kupno danego produktu.

Uwaga!
Jest to liczba szacunkowa dlatego, że ilość punktów jest liczona i tak od zamówienia, a nie od poszczególnych produktów i wpływ na nią mają wszystkie rabaty czy promocje, które danego produktu dotyczą.

Klient, który posiada już pobrany dzięku uzyskanym punktom kod kuponu rabatowego, będzie mógł go wpisać w odpowiednim polu koszyka.

Jeżeli zakres kuponu nie obejmuje zawartości koszyka, można usunąć z niego kupon, by nie został wykorzystany podczas składania zamówienia 

Zobacz też:

Comments are closed.