Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+1

swieta_3_sklep-internetowy

Okres przedświąteczny to wyzwanie nie tylko dla osób poszukujących prezentu, jest to także bardzo „gorący okres ” dla sprzedawców, a dzięki popularności i wygodzie w robieniu zakupów przez Internet, jest to jeden z najlepszych czasów dla sprzedawców oferujących zakupy online. Sklepy internetowe już dużo wcześniej powinny rozpocząć przygotowania do często najpracowitszych dla nich tygodni w całym roku. Chcielibyśmy przekazać kilka podpowiedzi, jak skutecznie przyciągnąć klienta w tym „gorącym czasie”, co zrobić aby sprzedawać jak najwięcej przed świętami.

Przygotuj ofertę specjalną na święta
Prawie w każdym sklepie internetowym, w każdej branży, znajdują się produkty, które można polecić kupującemu jako prezenty świąteczne. Przykładowo w sklepie internetowym można stworzyć specjalną kategorię „Prezenty świąteczne” i dodać do niej produkty, które mogą być kupowane jako prezenty świąteczne.

Warto zadbać także o właściwą, świąteczną ekspozycję sklepu, analogicznie jak to się ma w przypadku tradycyjnych sklepów. Można załączyć w sklepie ruchomy banner i umieścić w nim świąteczny banner (slajd) z życzeniami, jak to zrobić opisaliśmy na stronieMożna skorzystać z gotowych banerków, które przygotowaliśmy dla naszych klientów. Można do sklepu dodać świąteczne logo, podobnie jak to zrobiło Ceneo.pl. Niektórzy dodają również do swoich stron efekty specjalne np. padający śnieg.

Warto również pomyśleć o upominkach okazjonalnych, które mogą stanowić doskonałe uzupełnienie zakupionego prezentu. Musimy również wiedzieć, że wielu klientów samemu przygotowuje świąteczne zestawy składające się z kilku niezależnych produktów.

swieta_2_sklep-internetowy

Dostępność produktu i  szybka dostawa
Najważniejsza przed świętami w sklepie internetowym jest odpowiednia logistyka. Zła logistyka jest jednym z największych problemów z jakimi można spotkać się w sklepach przed świętami, a w tym okresie klient szczególnie chce otrzymać zamówiony produkt we właściwym, jak najszybszym czasie. Nie możemy więc popełniać błędów w zamówieniach,  często wystarczy minimalny błąd na linii dostawca-sklep lub sklep-firma kurierska, a czas realizacji zamówienia może znacznie się wydłużyć.

Klienci zamawiając produkty przed świętami liczą na to, że zakupy trafią do nich na czas, aby mogli je wręczyć komuś w prezencie, nie możemy o tym zapominać.  Sklepy internetowe przed świętami powinny dobrze zabezpieczyć swoje stany magazynowe, aby nie brakło im produktów. Gdy klient zamawia produkt przed samymi świętami i z góry wiemy, że zamówiony produkt nie dotrze do niego już przed samymi świętami, powinniśmy go poinformować o tym, że jego zakupy mogą nie dotrzeć przed gwiazdką.

Oferuj także zakupy z odbiorem osobistym, zyskasz dzięki temu klientów z najbliższego otoczenia, którzy przyjadą osobiście odebrać zamówione produkty.

 

Przypomnij o ofercie sklepu klientowi
Jeszcze dużo wcześniej przez świętami warto przypomnieć klientowi o naszym sklepie internetowym, o naszej ciekawej ofercie promocyjnej, o nowej kategorii „Prezenty świąteczne”.  Możemy to zrobić dodając odpowiednie informacje na naszej stronie na Facebooku, wysyłając mailing, np. dzięki serwisowi Freshmail. Od tego powinniśmy rozpocząć wszelkie działania marketingowe przed świętami. Stały klient jest cennym skarbem dla każdego biznesu, dla każdego sklepu internetowego.

 

Promocja sklepu internetowego
O promocji własnego sklepu powinniśmy pomyśleć już dużo wcześniej, ciężko jest tak na szybko wypromować sklep internetowy, ponieważ wszystkie prace związane z tym są czasochłonne. Musimy również pamiętać o tym, że w Internecie jest duża konkurencja, która także promuje swoje sklepy internetowe.

Oczywiście pozycjonowanie sklepu internetowego jest jedną z najlepszych form reklamy e-sklepu, lecz  pozycjonowanie pierwsze efekty przynosi dopiero po kilku miesiącach, tak więc o tym nie możemy zapominać. Jeżeli nie pozycjonujemy jeszcze naszego sklepu teraz, to warto zlecić pozycjonowanie aby efekt uzyskać w późniejszym czasie. Usługa pozycjonowania sklepu jest stosunkowo niedrogą formą reklamy dla naszego e-sklepu.

Poza pozycjonowaniem należy także pomyśleć o kampaniach reklamowych Google AdWords, dzięki nim jesteśmy w stanie w bardzo szybki sposób przyciągnąć do swojego sklepu nowych klientów. Kampanie Google AdWords możemy sami prowadzić lub zlecić ich prowadzenie wyszkolonym firmom, które zawsze bardziej optymalnie i profesjonalnie zrobią to za nas.

Następną dobrą formą reklamy dla sklepu internetowego jest promowanie sklepu w porównywarkach cen i pasażach internetowych. Dodając sklep do porównywarek cen i internetowych pasaży handlowych można dotrzeć w szybki sposób do szerokiego grona kupujących w Internecie.

Część produktów ze sklepu internetowego warto także wystawiać w łatwy sposób  – dzięki dwustronnej integracji e-sklepu z Allegro – w serwisie aukcyjnym Allegro.pl. Serwis Allegro.pl potrafi otworzyć drogę do nowej grupy konsumentów, zwłaszcza jeśli posiadamy produkty niszowe oraz w dobrej cenie.

Więcej na temat promocji sklepu internetowego w Internecie można przeczytać na stronie.

swieta_sklep-internetowy

Opracuj politykę zwrotów
Jest to na pewno bardzo trudny i kontrowersyjny temat, bo przecież każdy właściciel e-sklepu chce, aby zwrotów towarów było jak najmniej. Jednak obowiązują odpowiednie przepisy prawa konsumentów, dzięki którym każdy konsument ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni. Szczególnie zakupy robione w okresie świątecznym mogą skutkować większą liczbą zwrotów, ponieważ są robione z myślą o prezentach, a te nie zawsze mogą się spodobać obdarowanemu.

Ale musimy wiedzieć, że klient łatwiej i szybciej zdecyduje się kupić prezent w naszym sklepie internetowym, jeżeli otrzyma w jasny sposób informacje, o możliwości zwrotu kupionych produktów.

 

Podsumowanie
Okres przed i poświąteczny jest często sporym wyzwaniem, szczególnie dla mniejszych sklepów internetowych, jednak niesie ze sobą wiele korzyści, od znacznego zwiększenia sprzedaży, po możliwość dotarcia do zupełnie nowych klientów. Dobre planowanie z wyprzedzeniem, obserwacja trendów zakupowych, znajomość specyfiki rynku, z pewnością pozwoli nam na bardziej efektywne wykorzystanie tego czasu i zwiększenie zysków. Przy okazji nie zapominajmy także o promocjach poświątecznych, ponieważ mogą być doskonałą metodą na pozbycie się z magazynów, niektórych towarów.

swieta_4_sklep-internetowy

 

 

Zachęcamy również do obserwowania nas na:

.

.

.

Zobacz również:
.

Masz pytania, opinie lub sugestie, napisz do nas »

Comments are closed.